Ce este branza halloumi si care sunt cele mai savuroase retete?

Publicat la data de: 02/12/2020, 06:50

Autor: Beko

Ce este branza halloumi si care sunt cele mai savuroase retete?
Ce este branza halloumi si care sunt cele mai savuroase retete?
https://www.beko.ro/blog/wp-content/uploads/2020/02/beko@CMH_retete_halloumi-1.jpg
2020-02-20
Beko

Halloumi este o branza semi-dura din lapte de capra, oaie sau vaca. Consumata de sute de ani in Cipru, abia in ultimii ani a inceput sa fie aleasa in magazinele si restaurantele din restul lumii. Pentru ca are un punct de topire superior altor varietati de branza, halloumi poate fi prajita pe gratar fara a-si […]

Halloumi la gratar

Halloumi este o branza semi-dura din lapte de capra, oaie sau vaca. Consumata de sute de ani in Cipru, abia in ultimii ani a inceput sa fie aleasa in magazinele si restaurantele din restul lumii. Pentru ca are un punct de topire superior altor varietati de branza, halloumi poate fi prajita pe gratar fara a-si modifica forma. Din acest motiv este consumata mai ales ca parte a unor retete, astfel punandu-si in valoare textura si gustul usor sarat. Mai jos poti afla care sunt cele mai populare retete cu halloumi, ce substante nutritive contine si care sunt beneficiile sale pentru sanatate.

Retete cu halloumi

Halloumi este cunoscuta mai ales pentru reteta clasica: halloumi prajita pe gratar si servita cu ierburi aromate si ulei de masline. Pentru a pregati aceasta reteta, ai nevoie de 200 g de branza halloumi, sucul de la ½ lamaie, sare si piper, ulei de masline și oregano uscat. Mai jos sunt instructiunile pentru a pregati reteta clasica de halloumi:

  1. Incinge gratarul pe aragaz, foloseste o tigaie antiaderenta sau pornește aparatul grill;
  2. Taie branza halloumi in felii groase de aproximativ 1 cm;
  3. Asaza cate 1-2 felii de branza halloumi pe gratar sau in tigaie si lasa circa 40-60 secunde pe ambele parti;
  4. Scoate branza proaspat fripta pe o farfurie, stropeste cu suc de lamaie, sare, piper, ½ lingurita de ulei de masline si putin oregano. Alternativ, poti pune alte plante aromatice;
  5. Poate fi consumata ca atare sau alaturi de o salata usoara de vara.

Chiftele cu halloumi

Pentru a pregati chiftele cu halloumi, ai nevoie de 250 g de branza halloumi data pe razatoare, 2 morcovi mari dati pe razatoare, 1 ou mare, 2-3 frunze de marar tocat marunt, 3 linguri de faina, 1 lingurita chimen, 1 lingurita pudra de boia iute, ulei, 2-3 frunze de salata verde. Pentru a pregati chiftele cu halloumi, urmeaza instructiunile de mai jos:

  1. Amesteca intr-un bol branza halloumi si morcovul cu restul ingredientelor, cu exceptia uleiului si salatei;
  2. Ia in maini circa 1 lingura din compozitie si formeaza o chiftea;
  3. Repeta cu restul amestecului;
  4. Umple o tigaie in proportie de 30% cu ulei si incinge la foc mediu;
  5. Acopera o farfurie mare cu hartie de bucatarie;
  6. Pune chiftelele modelate mai devreme in uleiul incins si lasa-le pentru 1-2 minute sau pana cand capata o nuanta maro-aurie;
  7. Scoate-le din ulei si pune-le pe farfuria cu hartie de bucatarie;
  8. Consuma-le calde, imediat dupa preparare, alaturi de frunze de salata verde.

Frigarui cu halloumi

Daca vrei sa pregatesti frigarui cu halloumi, vei avea nevoie de urmatoarele ingrediente: 250 g de branza halloumi, 1 dovlecel mediu, 2 ardei grasi, 200 g rosii cherry, ulei de masline, sare, piper si oregano. Urmeaza instructiunile de mai jos pentru a gati aceasta reteta:

  1. Taie branza cubulete, iar restul ingredientelor taie-le suficient de mici pentru a putea fi puse pe betele pentru frigarui;
  2. Stropeste frigaruile cu ulei de masline si presara sare, piper si oregano;
  3. Incinge gratarul si lasa frigaruile pentru 5 minute pe fiecare parte;
  4. Serveste imediat dupa preparare.
Frigarui cu halloumi

Placinta cu halloumi

Placinta cu halloumi este, pentru multi, o desfatare a simturilor. Ai nevoie de 450 g de halloumi taiata bucati, 1 ceapa tocata marunt, 4 morcovi taiati bucati, 10 ciuperci taiate, 1 ardei gras taiat bucati, 140 g mazare fiarta si racita, 50 g de porumb din conserva, 3 linguri de unt, 4 linguri de faina, 400 ml de lapte, oregano, piper, ulei de masline, 2 foi de aluat fraged. Mai jos sunt instructiunile pentru a pregati placinta cu halloumi:

  1. Incinge o lingura de ulei intr-o tigaie adanca si adauga ceapa si morcovul;
  2. Lasa la foc mediu 2-3 minute, apoi adauga ciupercile, ardeiul gras, mazarea si porumbul;
  3. Mai lasa pentru 10 minute, amestecand din cand in cand;
  4. Inchide focul atunci cand legumele au inceput sa se inmoaie;
  5. Separat, pune branza halloumi taiata bucati intr-o alta tigaie;
  6. Lasa pentru 2-3 minute, pana cand si-a eliberat tot lichidul;
  7. Inchide focul si amesteca branza halloumi cu legumele de mai devreme;
  8. In aceeasi tigaie in care ai gatit branza halloumi pune untul la foc mic, iar dupa ce se topeste, adauga faina;
  9. Amesteca bine si mai lasa pe foc un minut;
  10. Adauga laptele treptat si amestecand mereu;
  11. Dupa ce ai terminat de pus laptele, poti adauga oregano si piper;
  12. Amesteca sosul obtinut la punctul 11 cu amestecul de la punctul 7 si lasa deoparte sa se raceasca;
  13. Unge o tava de tort cu fundul detasabil cu ulei si unt;
  14. Intinde aluatul fraged si presara putina faina;
  15. Inteapa cu o furculita baza aluatului si pune la cuptor la foc mediu, pana devine aurie;
  16. Atunci cand umplutura (punctul 12) si aluatul care a stat la cuptor s-au racit, poti pune umplutura in tava de tort;
  17. Foloseste o pensula pentru a unge placinta cu lapte si lasa la foc mediu pentru circa 45 minute sau pana cand devine maro-aurie;
  18. Lasa sa se raceasca, apoi indeparteaza placinta din tava;
  19. Consuma la temperatura camerei.

Salata cu halloumi 

Pentru a pregati salata de halloumi, ai nevoie de 2-3 felii de branza halloumi, 3-4 frunze de salata verde, 6 rosii cherry, ulei de masline, sare si piper. Mai jos sunt instructiunile pentru a pregati salata de halloumi:

  1. Primul pas este sa pregatesti feliile de halloumi la gratar;
  2. Unge fiecare felie cu putin ulei de masline si lasa-le pe gratar circa 60-90 secunde sau pana cand capata o crusta aurie pe fiecare parte;
  3. Pune intr-un bol salata verde, rosiile cherry taiate pe jumatate si feliile de halloumi taiate bucati;
  4. Adauga o lingurita de ulei de masline, sare si piper;
  5. Serveste imediat dupa preparare.
Branza halloumi

Frittata cu halloumi

Halloumi poate da un gust special chiar si frittatei. Pentru a pregati aceasta reteta, vei avea nevoie de 3 felii de branza halloumi, 2 oua medii, 5-6 rosii cherry, 4-5 frunze de baby spanac, 2-3 cepe verzi, ulei de masline, sare si piper. Mai jos sunt instructiunile:

  1. Pune pe foc intr-o tigaie incapatoare 1 lingura de ulei de masline cu ceapa tocata;
  2. Lasa 1-2 minute pentru calirea cepei, apoi adauga frunzele de baby spanac si amesteca;
  3. Separat, bate ouale, apoi toarna-le in tigaie;
  4. Pune sare si piper dupa gust;
  5. Lasa sa se gateasca 5-7 minute, apoi ia tigaia de pe foc;
  6. Separat, pune feliile de halloumi pe gratar si lasa-le pentru 40-60 secunde sau pana cand capata o crusta aurie;
  7. Serveste feliile de halloumi alaturi de omleta, rosii cherry si 1-2 frunze de baby spanac. 

Burgeri cu halloumi

Pentru a pregati burgeri cu halloumi, ai nevoie de 4 felii de branza halloumi, 2 chifle medii, 1 ceapa taiata rondele, 2 catei de usturoi zdrobit, 2 frunze de salata verde, 1 rosie, iaurt, 2-3 frunze de patrunjel tocat marunt, ulei de masline, sare si piper. Mai jos sunt instructiunile pentru a prepara burgeri cu halloumi:

  1. Unge feliile de halloumi cu ulei de masline si lasa-le sa se friga pe gratar sau intr-o tigaie nonaderenta timp de 40-60 secunde;
  2. Taie chiflele in jumatate si pune-le si pe ele pe gratar pentru circa 1 minut;
  3. Separat, amesteca la blender usturoiul cu iaurtul, patrunjel, 1 lingurita de ulei de masline, putina sare si piper;
  4. Pune pe fiecare burger cate 1 frunza de salata si 2 de halloumi, cateva felii de rosii si rondele de ceapa;
  5. Toarna deasupra sos de iaurt si serveste imediat dupa preparare.
Reteta de burger cu halloumi

Quinoa cu halloumi si broccoli

Daca vrei sa gatesti quinoa cu halloumi si broccoli, vei avea nevoie de 200 g de quinoa, 250 g de branza halloumi taiata in 6 felii, 100 g de broccoli, 2 linguri de faina, 1 ou mediu batut, ulei, 4-5 rosii cherry, 1 ceapa medie tocata marunt, 30 g de migdale tocate, un varf de coriandru; pentru dressing, ai nevoie de 1 ardei rosu tocat marunt, 1 lingurita otet din vin rosu, 2 linguri de ulei de masline, un catel de usturoi zdrobit si putina sare. Mai jos sunt instructiunile pentru pregatirea mancarii de quinoa cu halloumi si broccoli:

  1. Pune 100 g de quinoa intr-o oala incapatoare cu putina sare si gateste pentru 10 minute, adaugand broccoli in ultimele 3 minute. Scurge bine apa;
  2. Separat, pune oul, faina si restul de 100 g de quinoa in 3 boluri medii;
  3. Trece cate o felie de halloumi mai intai prin faina, apoi prin ou si la final prin quinoa;
  4. Incinge o tigaie cu ulei vegetal si pune feliile de halloumi, lasandu-le sa se prajeasca 3-4 minute pe fiecare parte, pana devin aurii;
  5. Separat, amesteca la blender toate ingredientele pentru dressing;
  6. Amesteca intr-un bol quinoa cu broccoli, jumatate din dressing, rosiile si coriandrul;
  7. Imparte amestecul rezultat la punctul 6 in 3 farfurii, pune cate 2 felii de halloumi, migdale tocate si restul de dressing;
  8. Serveste imediat dupa preparare.
Retete cu halloumi

Salata de mazare cu halloumi

Pentru a pregati salata de mazare cu halloumi, vei avea nevoie de 250 g de branza halloumi taiata in 6 felii, 200 g mazare fiarta si racita, 4 cepe verzi tocate marunt, 6 felii de bacon, ulei de masline, ½ lingurita de mustar, 1 lingurita de otet din vin rosu. Mai jos sunt instructiunile pentru a pregati salata de mazare cu halloumi:

  1. Amesteca intr-un bol mustarul, otetul si 1 lingurita de ulei;
  2. Adauga mazarea si ceapa si amesteca;
  3. Inveleste fiecare felie de halloumi in una de bacon;
  4. Pune ulei intr-o tigaie nonaderenta si prajeste fiecare pachetel de halloumi pana cand devine auriu si crocant;
  5. Serveste cu amestecul de la punctul 2.

Valori nutritionale/100 g

Desi informatiile nutritionale ale halloumi pot varia usor in functie de modul de preparare, fiecare 100 g contine cantitati importante de calciu si proteine. Mai jos sunt valorile nutritionale complete pentru 100 g de halloumi:

  • 314 kcal;
  • Proteine – 21,2 g (50% din DZR);
  • Calciu – 794 mg (80% din DZR);
  • Fosfor – 517 mg (74% din DZR);
  • Iod – 60 mcg (40% din DZR);
  • Vitamina B2 – 0,39 mg (30% din DZR);
  • Zinc – 3,7 mg (29% din DZR);
  • Seleniu – 12 mcg (18% din DZR);
  • Magneziu – 40 mg (13% din DZR);
  • Vitamina B7 – 5,1 mcg (12% din DZR);
  • vitamina B9 – 40 mcg (8% din DZR);
  • Vitamina B6 – 0,1 mg (5% din DZR);
  • Vitamina E – 0,6 mg (4% din DZR);
  • Mangan – 0,1 mg (4% din DZR);

Originar din Cipru, halloumi este un produs lactat a carui textura unica il face usor de consumat pe tot cuprinsul lumii. Flexibil, halloumi poate fi prajit, gatit la cuptor sau chiar la grill, astfel fiind usor de integrat in multe preparate.

Sursa foto: Shutterstock

 

keyboard_arrow_up

Contacteaza-ne!

Ai nevoie de ajutor?
Suna la

*9010

chat_bubble_outline phone